Δίκοκκο σιτάρι

Το Δίκοκκο σιτάρι  (Triticum Dicoccum) ήταν δημητριακό των αρχαίων Ελλήνων και το ονόμαζαν Ζεία. ‘Οπως και το μονόκοκκο σιτάρι, το δίκοκκο έχει ισχυρή βράκτια (μεμβράνες) που περικλείουν τους σπόρους και ένα ημι-εύθραυστο στέλεχος. Αυτά απαιτούν αποφλοίωση με ειδικό μηχάνημα για την απελευθέρωση των κόκκων από τα βράκτια. Σύμφωνα με ευρήματα σε ανασκαφές στην Μικρά Ασία ανακαλυφθήκαν σπόροι Δίκοκκου σιταριού από το 12.000 π.Χ. και το χρησιμοποιούσαν για την παρασκευή του ψωμιού μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του 20. Στην αρχαιότητα δεν έτρωγαν ψωμί από απλό σιτάρι. Το σιτάρι το είχαν ως τροφή των ζώων και το ονόμαζαν πυρρό. Έτρωγαν ψωμί από Δίκοκκο σιτάρι θεωρώντας πολύ σημαντική την θρεπτική του αξία. Σχετικές αναφορές έχουμε από τον ‘Ομηρο στην Ιλιάδα αλλά και από διάφορους κλασικούς. Ο Μέγας Αλέξανδρος έτρεφε τη στρατιά του μόνο με Δίκοκκο σιτάρι. Το δίκοκκο σιτάρι είναι πλούσιο σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, Μαγνήσιο [40%], Χολίνη και  βοηθά τους διαβητικούς και τους αλκοολικούς. Οι έρευνες έδειξαν ότι η Ζέα περιέχει 40% περισσότερο μαγνήσιο από τα άλλα δημητριακά. Το μαγνήσιο επιπλέον ενεργοποιεί τις ενζυματικές διαδικασίες του μεταβολισμού. Περιέχει δε υψηλά ποσοστά του αμινοξέος λυσίνη (Lycin), ένα βασικό δομικό συστατικό όλων των πρωτεινών, που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, βοηθάει στην πέψη, την ευκολότερη πρόσληψη του ασβεστίου και του μαγνησίου. Έχει χαμηλό ποσοστό γλουτένης.

Ιδιότες δίκοκκου σιταριού:

  • Ρυθμίζει καλύτερα τη γλυκόζη στο αίμα, με αποτέλεσμα να αποτελούν όπλο στην πρόληψη αλλά και αντιμετώπιση του Σακχαρώδη Διαβήτη.
  • Αντιμετωπίζει την οστεοπόρωση, μαζί με γιαούρτι, πυκνώνει την οστική μάζα, ενισχύει τα οστά και το σμάλτο των δοντιών.
  • Χαλαρώνει τα συνεσταλμένα αγγεία, για να ρέει το αίμα ελεύθερα.
  • Βοηθά στην στηθάγχη, από σπασμούς της στεφανιαίας αρτηρίας.
  • Βοηθά στο προεμμηνορροϊκό σύνδρομο, σε κράμπες, σε μυοχαλάρωση σε αϋπνίες.
  • Βοηθά και ρυθμίζει την διέλευση νατρίου και καλίου δια των κυτταρικών μεμβρανών.
  • Μειώνει την κακή χοληστερόλη [LDL] και αυξάνει την καλή [HDL].
  • Ρυθμίζει τον μεταβολισμό και την σύνθεση πρωτεϊνών, ενεργοποιώντας μεγάλο αριθμό ενζύμων.
  • Αυξάνει την μνήμη, την φαντασία, την δημιουργικότητα, την πνευματικότητα, με το αμινοξύ [πρωτεϊνη] χολίνη.
  • Μαζί με το ασβέστιο [μυοδιεγερτικό], ρυθμίζει την δραστηριότητα των μυών.
  • Η έλλειψη Μαγνησίου διευκολύνει την συγκόλληση των αιμοπεταλίων για σχηματισμό θρόμβων και απόφραξη αρτηριών.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*