Οδηγός Vegan για… Αρχάριους!

Μια διατροφή βασισμένη σε φυτικές τροφές είναι ένας ιδιαίτερα υγιεινός, αποτελεσματικός και απολαυστικός τρόπος ζωής!

 

Οι χορτοφάγοι δεν συμπεριλαμβάνουν στην διατροφή τους το κρέας, το ψάρι και τα πουλερικά. Η ομάδα ανθρώπων που συμπεριλαμβάνουν στο διαιτολόγιό τους γαλακτοκομικά προϊόντα και αυγά, ονομάζονται γαλακτο – ωο – χορτοφάγοι.

Οι Vegans (ολικοί χορτοφάγοι) δεν τρώνε κρέας, ψάρι, πουλερικά, αυγά ή γαλακτοκομικά. Ενώ υπάρχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα στη γαλακτο – ωο – βετζετέριαν διατροφή, οι vegan διατροφές είναι περισσότερο υγιεινές από τις υπόλοιπες, γιατί μειώνουν τον κίνδυνο μιας μεγάλης γκάμας προβλημάτων υγείας, όπως:

 

1. ΜΙΑ ΥΓΙΗΣ ΚΑΡΔΙΑ

Είναι παρατηρημένο εργαστηριακά πως οι χορτοφάγοι παρουσιάζουν χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης σε σχέση με τους κρεατοφάγους και οι καρδιακές παθήσεις, επίσης, είναι σπανιότερες.

Τα γεύματα που βασίζονται σε φυτικές τροφές έχουν χαμηλότερη περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και συνήθως περιέχουν λίγη ή και καθόλου χοληστερόλη. Μιας και η χοληστερόλη βρίσκεται συνήθως μόνο σε ζωικά προϊόντα όπως κρέας, γαλακτοκομικά και αυγά, οι vegans καταναλώνουν μια διατροφή ελεύθερη σε χοληστερόλη.

 

2. ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ ΑΡΤΗΡΙΑΚΗ ΠΙΕΣΗ

Μελέτες δείχνουν ότι οι χορτοφάγοι έχουνχαμηλότερη αρτηριακή πίεση από τους μη-χορτοφάγους. Η χορτοφαγική διατροφή προσφέρει επιπρόσθετα οφέλη από τη μειωμένη περιεκτικότητα σε αλάτι. Όταν πάσχοντες από υψηλή αρτηριακή πίεση ξεκινούν μια χορτοφαγική διατροφή, πολλοί απαλλάσσονται από την ανάγκη για φάρμακα.

 

3.  ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ

Σε τελευταίες μελέτες αποδεικνύεται ότι μια χορτοφαγική διατροφή υψηλής περιεκτικότητας σε σύνθετους υδατάνθρακες και ίνες (που βρίσκονται μόνο σε φυτικές τροφές) και χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά αποτελεί το καλύτερο διαιτολόγιο για τον έλεγχο του διαβήτη.

Μια διατροφή που βασίζεται σε λαχανικά, όσπρια, φρούτα και πλήρη δημητριακά και χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και ζάχαρη, είναι ικανή να μειώσει σημαντικά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και πολλές φορές, μάλιστα, ικανή να καταργήσει την ανάγκη για φαρμακευτική αγωγή.

Οι ασθενής με σακχαρώδη διαβήτη διατρέχουν υψηλό κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Συνεπώς, η αποφυγή του λίπους και της χοληστερόλης από τα οποία χαρακτηρίζεται ο χορτοφαγικός τρόπος διατροφής είναι ο καλύτερος τρόπος πρόληψης.

 

4. ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΚΟΥ

Η χορτοφαγική διατροφή είναι ένας πολύ καλός τρόπος πρόληψης κατά του καρκίνου.

Μελέτες χορτοφάγων δείχνουν πως τα ποσοστά θανάτου από καρκίνο είναι τα μισά ή και μόλις το ένα τρίτο έναντι του γενικού πληθυσμού.

Τα ποσοστά καρκίνου του στήθους είναι εντυπωσιακά χαμηλότερες σε χώρες όπου η διατροφή είναι βασισμένη στα φυτά. Όταν οι άνθρωποι από αυτές τις χώρες υιοθετούν δυτικές διατροφικές συνήθειες, βασισμένες στην κατανάλωση κρέατος, τα ποσοστά των γυναικών που πάσχουν από καρκίνο του μαστού εκτοξεύονται.

Επίσης, οι χορτοφάγοι παρουσιάζουν χαμηλότερα ποσοστά εμφάνισης του καρκίνου του παχέος εντέρου, διότι σχετίζεται στενά με την κατανάλωση κρέατος.

Η χορτοφαγική διατροφή βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου γιατί, πρώτον, περιέχει λιγότερα λιπαρά και περισσότερες ίνες. Δεύτερον, τα φυτά περιέχουν ουσίες που καταπολεμούν τον καρκίνο που ονομάζονται φυτοχημικά, όπως η βήτα καροτίνη και το λυκοπένιο που βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου του πνεύμονα και του προστάτη.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*